.

.
"Any empeny qui dia passa/ si no corre poc ni massa;/ que el passar no t’ha de doldre,/ el sol sap on s’ha de pondre./ Si vols prendre el meu avís:/ hora és de ser feliç".

Gnomon.

Sergi Gómez i Soler
.


dijous, 10 d’agost de 2017

Bon cartell enguany pel Tractat d'Almisrà...!




Ontinyent, a dijous deu d'agost de 2017. Cabanyoles de Maig.

Quan sa Majestat el rei en Jaume I va dir-me que enguany, el cartell del Tractat d'Almisrà el feia de nou Toni Miró, preclar artista alcoià, no les tenia totes amb mi, no... La darrera ocasió en que va realitzar una imatge per a tal esdeveniment fou aquella del cartell més gris que es recorda, el de les Graelletes del Camp de Mirra amb unes quatre barres sobre aquells petroglifs.... Havent fet l'home alguns dels millors cartells, mereix un vot de confiança, no? I taaaaaant! I més si del vot aquest ix la preciositat d'enguany, que els iguala o els supera a tots! Ausades el rei que s'ha espolsat! El mateix Jaume I-Romà Francés, que d'ell tracta la facècia aquesta de la retuda de visita, està meravellat i no para de dir coses bones de la imatge. En veritat m'agrada, i molt. Llàstima no tindre prou paret a Can Carrasca per penjar-lo en emmarcar-lo...! I l'escanneig que et passe, no li fa justícia en absolut... Esperarem a veure si es publica amb una millor resolució!

M'ha dut un muntó de coses, a banda d'una bossa plena de cables i transformadors que hi havia a la maqueta que tinc exposada per allí (crec que ara està a l'església) de la façana de l'edifici parroquial que fou el meu darrer betlem... Ah, i el programeta de mà del Tractat d'enguany amb text, quina alegria, de Josep Guia i Maria Conca; bons successors m'ha buscat, xe!

I encara una col·lecció que han fet al Camp de Mirra per commemorar un darrer centenar eclesial. Un seguit interessant de goigs dedicats a Sant Bertomeu i als Sants de la Pedra que, com tothom sap (tothom excepte l'Ajuntament de Cocentaina) es diuen Abdó i Senén... Molt interessant el darrere de cada goig... Ja en parlarem...

I què s'ha endut l'home de ma casa? Doncs gojos també. Uns de burlescos que no tenia i no m'explique com no podia tindre, amb el que s'ha rist en veure'ls i es riurà (i farà que més gent se'n riga...), i altres ja més seriosos, els dels 400 anys de la Confraria de la Soledat d'Ontinyent que jo mateix vaig ratllar i editar, que tampoc no sé com no els tenia. Ah! i ja que enguany no he publicat al programa de festes del Camp de Mirra, també s'ha endut negociat un article meu per a l'any que ve sobre...
No, si no serà rei ni noble, però de comerciant fenici...!