.

.

"Malaurat aquell qui oblida els vents/ i segueix, i no atura la roda/ no sabent entonar ni tant sols/ una pobra, i trista, nadala de caminant.

No hi ha millor mercader que el Ponent per la neu".

DirHivern.

Sergi Gómez i Soler

.


El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

.

.

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

dilluns, 5 de juny de 2017

Al concert trentaniversàric de Néstor Mont...





Ontinyent, a diumenge quatre de juny de 2017.

Anit vaig acudir a la crida de Rut, que com fóra calia que em presentara a la plaça de les Tres Moreres, tres, d'Algemesí, que el senyor Néstor Mont celebrava els seus trenta anys sobre l'escenari i això calia viure-ho...



I un servidor, conscient de l'interessant del tema, sense encomanar-se més que a sant Cotxe i tira avant, se'n va cap a la Ribera del Xúquer directament des de la Trobada de l'Orxa, sense passar per la casella d'eixida ni dutxar-me la suor ni canviar-me la rebregada roba... Arribe just, perquè ja se sap com és de difícil d'aparcar a qualsevol poble de la Ribera del Xúquer, i més si està en Fira... Un entrepà ben bo de llomello, una coca-cola zero d'aquelles que et fa pujar el sucre i a esperar que comence el concert tot preguntant-me què dimonis faig jo ací si no he escoltat el senyor Néstor Mont mai...


Doncs la pregunta és interessant, perquè si el conec és pel treball que ha realitzat, d'arranjament i d'acompanyament, d'altres artistes de la nostra breu i afectada faràndula. Només per això em cal suposar que l'obra serà d'interés i el concert molt especial... I tant que ho arriba a ser. Tot un desconcert vital, i en el gran sentit del mot!




Un concert del tot desacostumat, dels que m'agraden ja per l'ambient, carregadíssim de tanta gent espectant i de tant de soroll infantil als engronxadors de la plaça. Entre el rebombori absolut i el neguit espectacular dels meus veïns de platea placera, vinga amunt, vinga avall, ara m'assec, ara m'alce, em pica el cul, que tinc set, i me'n torne i me'n puge i me'n baixe a vore què fa la meua xica que és l'ama del corral i del carrer perque jo ho dic, i que si el cantant deixa anar entre amables línies que els xiquets estan tocant ja el testet, me la repamplinfa que el meu siga qui més crida que aneu a aguantar-me'l entre tots que ja tinc jo ja prou i tal amb els collons que estic criant i... Mentrestant vinga floritures flautines, vinga llaüt admirable..



I què? Era la nit de Néstor Mont i allò no podia desbaratar-ho ningú. Estic convençut que tota aquesta salsa feu que el concert resultara tant i més especial. 



I agraisc la proposta de coneixença del currículum d'aquest senyor a partir d'aquesta ocasió, perque tot plegat fou un resum de trajectòria atractiu i benevolent, ideal per apropar-se amb respecte al bo i millor d'una trajectòria de mèrit veritable. Cosa bona on les hi puga haver: una etapa d'amorositats inicial, la de la seua participació en Cendraires, i cadascun dels tres discos que l'home ha anat publicant..., allò que dius quines coses tan excel·lents, en quin planeta no passa tot aquest tresor a la comarca del costat? Al nostre!, per què pregunte...? 



Doncs res. Entre una poètica atractivíssima, de veritat, que em desarrissava la pell de l'ànima mentre em mirava la Rut arribant a plorar vitalment, i unes melodies interpretades de manera aplaudible per un seguit de músics d'excel·lència provada, això ha sigut una nit de les que es recorden amicablement. Home, al·lucinat per haver trobat una Mara Aranda mirada... Adorable!!!



El final, i a tall de fermall necessari per qui és el senyor i on ens trobem, un autèntic homenatge muixeranguístic en un Algemesí literalment entregat. Te'l passe en vídeo per tal que pugues flipar i entendre com ha estat d'especial aquesta coneixença...


Fins el punt de satisfacció personal que vaig acudir sense falta a la tauleta de torn per comprar-me tres dels cds que hi havia a la venda, que ja aniran caient els altres...
Aquests dies, entre el d'Ivan Brull i el d'Ona Nua que em vaig endur de regal per part de Rut (gràcies, preciosa!), tinc per acabar el curs amb bona cosa d'alegria poètica. 




Si és que tinc sort, xe... Quanta bellesa m'arriba! I encara en vull més...!